Lad andre om at booke jeres møder og få mere ud af dem

0
254
Planlægning med kalender

De hyperlænker du finder i dette indlæg er af kommerciel karakter og dermed er indhold og link af betalt karakter.

Flere og flere virksomheder benytter sig af eksterne mødebookere i jagten på nye kunder og samarbejdspartnere. Tendensen er ikke opstået uden grund, og her kan I læse mere om, hvorfor jeres virksomhed med fordel kan gøre brug af professionelle mødebookere.

Mødebooking kort og godt

Modebooking er en marketingsform, hvor en virksomhed eller sælger tager direkte kontakt til potentielle samarbejdspartnere og kunder gennem telefonopkald. Intentionen med opkaldet er at booke et møde som forhåbentlig resulterer i et salg eller en aftale.

Mødebooking handler ikke bare om at ringe til så mange virksomheder som muligt. Det handler om at få fat på dem, som netop har interesse for den service eller det produkt, som jeres virksomhed tilbyder. God mødebooking kræver viden, ressourcer og tid, og derfor er det en fordel for mange virksomheder at lade andre mere erfarne konsulenter tage sig af opgaven.

Kun kvalitetsmøder

Når I gør brug af mødebookingkonsulenter, bliver der kun sat kvalitetsmøder op. Det betyder, at de kun booker møder med dem, som er interesserede i jeres virksomhed. Dermed undgår I at spilde tid og ressourcer på møder, der ikke har et relevant output. Der er selvfølgelig ikke nogen, der kan garantere, at mødet resulterer i et salg, men interessen fra den potentielle kunde er et godt udgangspunkt.

Første skridt i samarbejdet med en ekstern mødebooker er en forventningsafstemning. Her afklares dine krav og forventninger til det ideelle kundemøde samt hvor mange kundemøder, du gerne vil have sat op. Derudover får konsulenten også en grundig indsigt i virksomheden og dens kerneområder, så han eller hun kan præsentere og sælge den bedst muligt.

Fordele for jer

Der er altså flere fordele ved at lade andre om at booke din virksomheds kundemøder:

  • I sparer tid og ressourcer
  • Kun relevante møder bliver booket og I får derfor mere ud af dem
  • I ender med de mest interesserede kunder