Effektive marketingstrategier for startups

0
329

De hyperlænker du finder i dette indlæg er af kommerciel karakter og dermed er indhold og link af betalt karakter.

Læg grundlaget for Startup Marketing

Før du kan lancere en succesfuld marketingplan for din virksomhed, skal du sikre dig, at du har et godt grundlag. Det kan betyde, at du skal have en god forståelse af:

Hvad marketing er

  • Brug markedsundersøgelser til at hjælpe din virksomhed
  • Brug af forskellige kanaler til at promovere din virksomhed
  • Lær det grundlæggende i marketing for startups

Mange mennesker spørger: “Hvad er markedsføring?” Og endnu mere spekulerer på, hvordan man får budskabet ud om deres virksomhed med et begrænset budget. Den gode nyhed er, at du kan lave en vellykket marketingplan uden at have uendelige midler. Du skal bare være kreativ med, hvordan du markedsfører din virksomhed.

Fra lokal annoncering til søgemaskineoptimering kan det være en god idé at sætte sig ind i nogle grundlæggende markedsføringsprincipper. Disse metoder kan hjælpe dig med at sælge din virksomhed uden at skulle bruge en stor mængde penge på at gøre det.

Udvikle Business Branding

Du ønsker at dine kunder og klienter først skal tænke på din virksomhed. For at gøre det har du brug for et stærkt brand. Forretningsbranding involverer kontakt til dine kunder, så de får et varigt, positivt billede af din virksomhed. Dette går ud over blot dit visuelle brand eller logo. Det inkluderer din virksomheds stemme og en strategi til at vise offentligheden, hvad du står for, og hvad din virksomhed handler om.

Udføre markedsundersøgelser

For at kunne markedsføre din virksomhed med succes, skal du vide hvem dine kunder er, og hvad de synes om din virksomhed. Det er her markedsundersøgelser kommer ind i billedet. Denne type data kan hjælpe dig med at vide, hvilket produkt eller hvilken tjeneste der efterspørges, hvilket kan gøre din virksomhed mere konkurrencedygtig.

Markedsundersøgelser omfatter mere end kundefeedback. For eksempel kan du gennemføre en SWOT-analyse for at undersøge din virksomheds styrker, svagheder, muligheder og trusler. Denne øvelse kan hjælpe dig med at finde ud af, hvor din virksomhed står på det konkurrenceprægede marked.

Konfigurer en digital tilstedeværelse

Vidste du at 97 % af mennesker bruger søgemaskiner til at finde en virksomhed? Derfor er det så vigtigt at sikre, at din virksomhed har en digital tilstedeværelse.

Et godt første skridt til at hjælpe folk med at finde din virksomhed digitalt er at bygge eller købe en professionel hjemmeside. Det kan tage tid at skabe, men investeringen er det værd og kan hjælpe dig med at få bedre kontakt til dine kunder.

Når du har lanceret dit websted, kan du bruge webanalyse til at overvåge trafikken. Dette vil også hjælpe dig med at forstå, hvordan du bør opdatere dit websted for at hjælpe folk med at finde det de søger.

Udvikl en marketingplan for startups

En marketingplan er et skriftligt dokument, der beskriver din virksomheds salgsfremmende og brandingstrategier. Når du er klar til at oprette din første marketingplan, skal du sørge for, at den indeholder:

  • Hvad din virksomhed laver
  • Hvem er dine kunder
  • Hvordan du planlægger at markedsføre til din målgruppe

Det kan være en god ide at tænke over disse grundlæggende marketingplaner for at hjælpe dig i gang med din strategi.

Bestem dit værdiforslag

Når du tænker på din virksomheds værdiforslag, så spørg dig selv, hvad der gør den unik. Sørg for at beskrive din forretningsmodel, produkter eller tjenester, og hvem du forsøger at markedsføre til.

Det kan også være en god ide at oprette en visionserklæring, der skal inkluderes i din marketingplan. Mens et værdiforslag beskriver din virksomhed på nuværende tidspunkt, forklarer en visionserklæring, hvad din virksomhed ønsker at være. Den beskriver, hvordan du ønsker, at dine medarbejdere og offentligheden skal se din virksomhed, og den viser den retning, du ønsker, den skal tage.