De hyperlænker du finder i dette indlæg er af kommerciel karakter og dermed er indhold og link af betalt karakter.
Der findes mange måder at markedsføre sine produkter på, og hvad der virker bedst er meget afhængig af to ting – produktet og målgruppen. Det giver sig selv, at man ikke skal sælge øl på sammen måde som man skal sælge babylegetøj. Hvis man ikke har sine målgruppe i tankerne, når man laver markedsføring, kan man være næsten helt sikker på, at man rammer forbi.
Når man har styr på sin målgruppe i forhold til sine produkter, er det næste punkt så, hvordan man skal ramme dem og ikke mindst hvor. Er de meget på Snapchat, er de på Instagram, Facebook og hvilke hjemmesider besøger de. Jo mere man kender sin målgruppe, jo mere viden har man også om, hvor man finder dem henne.
Sociale medier
Sociale medier er gode til annoncering og markedsføring. Både til salg af billigere ting og ikke mindst til branding. Hvis man skal sælge dyre ting eller mere “seriøse” ting, er det ikke altid at sociale medier er de bedste steder, da det ofte er push markedsføring, hvor man skal fortælle brugerne om et behov.
Google Ads og søgemaskineoptimering er nogle utrolig effektive måder at lave markedsføring. Her er der tale om pull markedsføring. Det er alt brugerne selv der efterspørger noget, som man så præsenterer for dem. De er dermed meget tættere på et egentlig køb, da de allerede ved hvad de er ude efter.
Advertorials
En anden måde at lave markedsføring, der KAN være utrolig effektiv er gennem adverorials, hvor man på medier, enten i form at hjemmesider eller fysiske medier får sine historier med sammen med en henvisning til ens produkt, hjemmeside, eller hvad det nu er, man vil markedsføre. Advertorials er markeret som annoncer, men ligner ellers redaktionelt indhold. Du kan læse en guide til adverorials her. Advertorials er gode i sig selv, og hvis der følger et link med, er de også stærke i forhold til ens arbejde med søgemaskineoptimering.